Renesansa vintage mode

Kako kustosi vintage mode oživljavaju prošlost kroz male salone i pop-up događaje

Autor: Žene.ba
Kako kustosi vintage mode oživljavaju prošlost kroz male salone i pop-up događaje
Foto: Courtesy of Emma Beiles

U srcu njujorške Madison Avenue, posjetitelji su se okupili na još jednom u nizu pažljivo kuriranih događaja koji spajaju ljubitelje vintage mode i savremeni duh zajednice.

U pitanju je pop-up koji je organizovala Julia Rabinowitsch, osnivačica brenda The Millennial Decorator, poznata po svom istančanom ukusu za vintage dizajnerske cipele, torbe i nakit.

U prostoriji butika Still Here posjetioci su mogli pronaći parove Chanel mokasinki, Manolo Blahnik sandala i Gucci cipela iz zlatnog Tom Ford perioda. Na policama su se smjenjivale torbice iz 1920-ih, zlatne večernje torbe koje su podsjećale na stil Carolyn Bessette-Kennedy i dragocjeni komadi nakita koje je dizajnirala Elsa Peretti za Tiffany & Co. Svaki predmet imao je svoju priču, a većina ih je, kako Rabinowitsch kaže, pažljivo sakupljana tokom cijelog ljeta.

"Volim kad ljudi mogu da vide, dotaknu i probaju komade koje sam odabrala — to stvara emociju i povezanost koja se ne može doživjeti online", kaže Julia dok prodaje par smeđih Chanel mokasinki koje su odmah pronašle novu vlasnicu.

Za nju, pop-up nije samo prodajni događaj, nego iskustvo – trenutak kada se moda vraća u intiman, gotovo salonski prostor gdje kupovina postaje druženje i potraga za nečim posebnim.

Sličnu filozofiju njeguje i Mariana Vergara, osnivačica pariškog koncepta Merci, c’est vintage. Njeni pop-up događaji, poznati kao Le Pop Up, održavaju se u Parizu, New Yorku, a ovog ljeta i na Ibizi. Vergara često sarađuje s mladim dizajnericama iz cijelog svijeta, pa su se na njenim događajima mogli pronaći vintage šeširi, srebrni broševi u obliku ribe, ručno rađene bluze iz Venezuele, kao i prepoznatljiv nakit brendova Le Sundial i Laoli.

"Mariana ima poseban osjećaj da poveže prave ljude i brendove – sve to stvara zajednicu koja raste zajedno", kaže Olivia Ball, dizajnerica nakita iz Pariza i jedna od njenih čestih saradnica.

Vergara vidi svoje pop-up događaje kao savremenu verziju klasičnih trunk show prezentacija – mjesta gdje se može upoznati dizajner, čuti priča o svakom komadu i kupiti direktno od autora. Taj pristup, kaže ona, podstiče sporiju, svjesniju potrošnju i vraća modu njenoj izvornoj čaroliji – susretu između ruku koje stvaraju i onih koje nose.

U decembru će Merci, c’est vintage ponovo stići u New York, ovaj put s prazničnim pop-upom u galeriji The Invisible Collection, mjestu koje spaja umjetnost, dizajn i modu. Bit će to, kako Vergara najavljuje, nova faza njenog rada – ona u kojoj vintage moda postaje most između tradicije i budućnosti.