Psihologija Black Friday-a

Zašto ne možete odoljeti Black Friday popustima?

Autor: Žene.ba
Zašto ne možete odoljeti Black Friday popustima?
Foto: Freepik

Svake godine krajem novembra trgovine i društvene mreže preplave popusti i akcije povodom Black Friday-a. Ali zašto toliko ljudi osjeti potrebu da kupuje upravo u ovom periodu?

Stručnjaci objašnjavaju da iza toga stoje psihološki mehanizmi koji pokreću impulsivnu kupovinu.

Prema španskoj psihološkinji Lauri Lobo, Black Friday pojačava osjećaj nedostatka i strah od propuštanja prilike (FOMO – Fear of Missing Out).

"Često kupujemo ne zato što nam nešto stvarno treba, nego kako bismo popunili unutrašnju prazninu ili zadovoljili trenutnu želju", kaže Lobo.

Mladi su posebno podložni ovim impulsima, jer su više uključeni u potrošačku kulturu i društvene mreže. Tu svoju ulogu igraju i influenseri, čija prisutnost dodatno pojačava osjećaj da je potrebno nešto kupiti da bi se "pripadalo grupi" ili pratilo trend.

Psiholozi upozoravaju da trenutna potrošačka društva podstiču naviku brzih, impulsivnih odluka i stvaraju iluziju da je sve što je novo automatski bolje. Takav način razmišljanja često vodi u kratkotrajno zadovoljstvo koje brzo nestaje.

Kako se zaštititi od impulsivne kupovine? Stručnjaci savjetuju da se prije svake kupovine zapitamo:

  • Da li mi je ovo zaista potrebno?
  • Želim li ovo jer mi je dugo trebalo ili samo zato što drugi imaju?
  • Hoće li ova kupovina donijeti trajno zadovoljstvo ili je trenutni impuls?

Black Friday može biti prilika za povoljne kupovine, ali je važno ostati svjestan svojih potreba i ne prepustiti se pritisku trenutka.