Sandale od kupusa i jastuci za mačke – izložba koja pomjera granice ukusa
Među više od 300 izloženih predmeta, posjetioci mogu vidjeti sve – od sandala u obliku listova kupusa, preko neobičnih torbi, do skulptura izrađenih od deformiranih jastuka za kućne ljubimce. Svaki predmet je ili osvojio, ili bio u užem izboru za godišnju nagradu “Nagrada ružnoće”, koju dodjeljuje e-commerce gigant Taobao, u vlasništvu kompanije Alibaba.
Ružno se prodaje – i to jako dobro
Izložbu dnevno posjeti više od 3000 ljudi, a prema riječima voditelja projekta Yu Huua, tržište za ovakve proizvode raste nevjerovatnom brzinom. Od 2020. godine, samo putem platforme Taobao, “ružni” proizvodi donijeli su više od 100 milijuna juana (oko 13,94 milijuna dolara) prihoda. Riječ je o trendu koji ne pokazuje znakove usporavanja.
Nova generacija potrošača traži autentičnost
Ono što je nekada bilo smatrano “kičem” ili “neukusom” sada postaje simbol individualnosti i emocionalne potrošnje. Mlađi potrošači biraju predmete koji ih izdvajaju iz mase, istovremeno izražavajući stavove kroz svakodnevne predmete. Popularni primjer ovog trenda je plišana igračka Labubu, čiji ružno-slatki izgled nije spriječio da je zavole i slavne ličnosti poput Rihanne i Davida Beckhama.
Ružnoća kao nova estetika?
Reakcije posjetitelja izložbe su raznovrsne – dok jedni dolaze iz znatiželje, drugi pronalaze dublju poruku. “Ružnoća je samo još jedan oblik ljepote. U njoj ima toliko kreativnosti – to je posebna vrsta ljepote,” rekla je Mei Duo, posjetiteljica izložbe.
Izložba koja tjera na razmišljanje
“Era ružnoće” nije samo kuriozitet već i kulturni fenomen. Ona nas tjera da preispitamo vlastite estetske standarde, vrijednosti i poimanje onoga što se smatra lijepim. U vremenu kad sve izgleda isto, možda je upravo “ružno” ono što nam je potrebno da se istinski izdvojimo.